De Update #42 - Relax Modus

door Jasper en Lonneke
4 februari 2022
Reacties 0

Het was weer een relax weekje waarbij we vooral veel surfde en relaxte bij de bus. Op het eiland zijn een heleboel mooie surf stranden en de sfeer is er heel relax. Ondanks dat we tussendoor veel aan het regelen zijn voor ons volgende avontuur genieten we hier volop van de zon, de warme temperaturen en de sfeer die bij het eiland leven hoort.

In het begin van de week trokken we iedere paar dagen een stukje noordelijker over de gravelroad waarbij we bij de meest mooie surfstranden stopte. We maakte ook nog een korte wandeling door een kloof met mooie zandsteen formaties, helaas hadden heel veel mensen de behoefte gehad om hun naam hier in te krassen. We kwamen ook nog langs een erg leuk en hip dorpje wat ons flink verraste, El Cotillo. Omdat we totaal geen plan hadden besloten we hier wat langer te blijven staan. In de avond liepen we het dorpje in om lekker een pizzatje te eten waarbij we tegen een aantal super hippe winkeltjes aanliepen. Waar er in Tenerife er bijna geen hippe winkeltjes waren vonden we er hier echt een flink aantal. We liepen daarna door naar een heel leuk italiaans pizza restaurant. En die pizza was echt om je vingers bij op te likken. Hij ging een minuut of twee in de hete oven en kwam er heerlijk uit. De volgende ochtend liepen we ook nog even het dorpje in om de was te doen en om toch nog even langs dat vegan restaurantje dat we eerder gezien hadden te lopen. Hier dronken we even een kopje koffie en at ik een heerlijk taartje. Wij maakte ook nog een stop bij een strand vol popcorn, het was heel gek maar de stenen hadden hier echt de vorm van popcorn.

Na de hele noordelijke punt te hebben afgereden kwamen we uit bij Corralejo een grotere plaats hier op het eiland. We hadden hoge verwachtingen voor dit dorpje na het hippie El Cotillo, helaas viel het erg tegen en deden sommige delen erg aan Playas de Las Americas op Tenerife denken. Het leukste wat er in het dorpje te vinden was was een bakkertje met heerlijk brood, koffie en zoetigheden.

Omdat Rianne en Enzio ook richting Fuerteventura zouden komen, gingen we aan het einde van de week nog op weg richting het zuiden van het eiland. Hier vonden we een geweldige slaapplek bij een lagoon. Deze stroomde elke dag 1 keer helemaal vol met zee water en hier hebben we een hele dag heerlijk liggen spelen. Samen met Roel en Susanne, die we vorige week al hadden ontmoet, lagen we de hele dag heerlijk in de lagoon te kletsen over reizen. In de avond kwamen Rianne en Enzio aan waar we de hele avond de tijd hebben genomen om bij te kletsen.

Zoals je merkt het was niet een week vol hele spannende dingen, maar daar zal komende week wel weer verandering in komen met Rianne en Enzio op het eiland.